Juniorzy PGE VIVE na wyprawie w Dolnej Saksonii
News Młodzież

• Magda Pluszewska
  • Tekst

W miniony weekend juniorska ekipa PGE VIVE odbyła ciekawą sportową wycieczkę do Niemiec, gdzie rozegrała trzy towarzyskie mecze z rówieśnikami zza zachodniej granicy.

Juniorzy PGE VIVE Kielce (zawodnicy z roczników 2001, 2002), prowadzeni przez trenerów Aleksandra Litowskiego i Dominika Żyłę, wrócili z kilkudniowej wyprawy do północnych Niemiec, gdzie połączyli przyjemne z pożytecznym, zwiedzając Dolną Saksonię i zbierając doświadczenie w grach towarzyskich.

Pierwszego dnia zmierzyliśmy się z drużyną MTV Braunschweig, w nietypowym meczu, który miał trzy tercje. Pierwszą z nich przegraliśmy 17:7, a dwie kolejne zremisowaliśmy 10:10 i 12:12 – opowiada drugi trener juniorskiego PGE VIVE, Dominik Żyła – Trenerem tej drużyny i jednocześnie gospodarzem, który nas gościł, jest Volker Mudrow, były reprezentant Niemiec, zdobywca Pucharu Niemiec i Pucharu Europy, zawodnik takich klubów jak TBV Lemgo, VfL Hameln, VfL Gummersbach czy TuS N-Lubbecke. Następnego dnia po śniadaniu zwiedzaliśmy „Autostadt” w Wolfsburgu, czyli fabrykę i muzeum Volkswagena. Mieliśmy tam niesamowite wrażenia, bo mogliśmy zobaczyć m. in. najszybszy seryjnie montowany samochód warty 1,6 mln EUR oraz wiele innych ciekawych pojazdów.

Po wycieczce drużyna PGE VIVE zagrała w Wolfsburgu z ekipą VfB Fallersleben, zwyciężając 27:24, a ostatniego dnia wybrała się do Braunschweig (po polsku Brunszwik), gdzie do południa zwiedzała miasto, a wieczorem wygrała z drużyna juniorów MTV Braunschweig 29:19

W czasie wyjazdu pomoc i opiekę nad naszą grupą sprawowali zaprzyjaźnieni trenerzy piłki ręcznej, Joshi Martinson i Andrzej Klamka. Liczymy na współpracę z klubem z Brunszwiku w przyszłości. Mam nadzieję, że drużyny młodzieżowe z tego klubu będą przyjeżdżały do nas na turnieje, a my do nich – zapowiada trener Dominik Żyła.