09.11.2022, 14:47
News Komentarze

B. Servaas: Czeka nas dużo pracy

  • Maciej Szarek
  • Tekst

Prezes KS Vive Handball Kielce S.A. Bertus Servaas oraz Prezes Klubu Sportowego Vive Kielce Marian Urban skomentowali zakończenie współpracy sponsoringowej z firmą Van Pur, właścicielem marki Łomża.

Podczas specjalnie zwołanej konferencji prasowej Prezes KS Vive Handball Kielce S.A. Bertus Servaas poinformował o zakończeniu umowy sponsoringowej z firmą Van Pur, właścicielem marki Łomża. Sternik naszego klubu powiedział m.in. o:

zakończeniu współpracy z firmą Van Pur: Od 1 stycznia 2023 roku zakończy się nasza współpraca z marką Łomża. Powodem jest wojna na Ukrainie. To dla nas szok. Dowiedzieliśmy się o decyzji firmy Van Pur kilka tygodni temu. Mimo to, jesteśmy wdzięczni za dwa i pół roku wzorowej współpracy z obu stron. Zawsze mieliśmy pozytywne informacje zwrotne, a nasz sponsor komplementował nasze działania. Wywiązaliśmy się ze wszystkich zobowiązań w kontrakcie.

sytuacji ekonomicznej klubu: Jesteśmy świadomi, że będziemy potrzebować pomocy, bo utrata marki Łomża to dla nas duża strata. Mówimy o sponsorze tytularnym, którego wkład w budżet klubu to mniej więcej 30 procent. Mogę zagwarantować, że cały klub będzie bardzo ciężko pracował, by zamknąc tę lukę w budżecie. Ten sezon dokończymy, ale jak będzie wyglądał kolejny? To zależy od rozwoju sytuacji. Wszystkie decyzje dotyczące sezonu 2023/2024 chcemy podjąć w połowie stycznia. Mamy dwa i pół miesiąca, by pozyskać nowego sponsora i utrzymać poziom sportowy drużyny.

reakcji zespołu: Nie ma mowy teraz o cięciach kontraktów i tym podobnych. Rozmawialiśmy z zespołem i przekazałem im tę informację. Jestem bardzo podbudowany ich zachowaniem, bo nikt nie narzekał, a wręcz przeciwnie. Ich nastawienie to motywacja do jeszcze cięższej pracy i zrobienie wszystkiego, by sportowo klub był w jak najlepszej sytuacji. Widać to było już w meczu z Pickiem Szeged, gdzie zawodnicy gryźli parkiet, choć znali już dzisiejsze wiadomości. Drużyna ma duży szacunek do klubu, zawodnicy nie grają tylko dla pieniędzy i bardzo fajnie to widzieć.

poszukiwaniach nowego sponsora: Od dziś zapraszamy do współpracy wszystkich nowych sponsorów. Nasz dział marketingu pracuje bardzo mocno, mamy już dwóch mniejszych sponsorów, wciąż próbujemy zawrzeć nowe kontakty. Jeśli jutro znajdziemy nowego sponsora tytularnego, wejdzie do nazwy od razu. Tak skonstruowane jest porozumienie z firmą Van Pur. Jeśli nie, od 1 stycznia zespół będzie występował pod nazwą “Industria Kielce”.

ofercie dla nowego sponsora: Nasz ekwiwalent reklamowy w Polsce i w Europie jest bardzo duży. Według badań w trakcie poprzedniego sezonu z naszą nazwą zetknęło się 715 milionów ludzi w Europie. Milion Polaków oglądało finał Ligi Mistrzów przeciwko Barcelonie, a 28 milionów ludzi w ogóle. Nasza wycena mówi, że w ciągu ubiegłego sezonu miesięczny ekwiwalent reklamowy marki Łomża, czyli równowartość standardowej reklamy, to mniej więcej milion złotych. Za niedługo rozpoczną się Mistrzostwa Świata w Piłce Ręcznej w Polsce i w Szwecji. W meczu otwarcia może zagrać dziesięciu naszych zawodników. To mówi bardzo dużo. Wierzę, że klub ma bardzo dużą wartość dla społeczeństwa i dla regionu.

Głos zabrał także Marian Urban, Prezes Klubu Sportowego Vive Kielce, który wypowiedział się m.in. o:

reakcji drugiego sponsora tytularnego, Grupy Industria: Klub znalazł się w takiej sytuacji nie ze swojej winy. Przeprowadziliśmy rozmowy z Grupą Industria, poinformowaliśmy ich o wydarzeniach i mamy deklarację, że firma zostaje z nami, a nawet rozważy możliwość zwiększenia współpracy i podejmie działania, by pomóc nam i wesprzeć w szukaniu drugiego sponsora. Grupa Industria jest zainteresowana długoletnią współpracą z naszym klubem i wiąże z nami swoje plany biznesowe.

współpracy z Miastem Kielce: Stosunki miasta i klubu są ważne. Zależy nam na dobrej współpracy z miastem na dwóch płaszczyznach: finansowej - choć wiemy, że budżet miasta także może mieć problemy - oraz w zakresie stworzenia przyjaznej atmosfery i pomocy w szukaniu kolejnych firm i sponsorów, którzy byliby chętni zainwestować w klub i w region. Znaleźliśmy się na zakręcie, dlatego chciałbym o rozważenie poprawy naszej współpracy. Ważnym elementem jest także rozwój infrastruktury, hali, co także jest ważne dla naszych obecnych i potencjalnych partnerów.