16.04.2019, 13:36
News Poza boiskiem

Arkadiusz Moryto walczy z dopingiem w sporcie!

W poniedziałek, 15 kwietnia, wystartowała ogólnopolska antydopingowa kampania informacyjno-edukacyjna „GRAMY FAIR’’, której inicjatorem jest PGNiG Superliga. Kampania skierowana jest do sportowców wyczynowych, amatorów i młodzieży. Jej celem jest budowa świadomości i propagowanie idei uczciwości oraz czystości w sporcie. Ambasadorami kampanii zostali czołowi i uznani sportowcy, medaliści Mistrzostw Europy, Mistrzostw Świata oraz Igrzysk Olimpijskich, a wśród nich skrzydłowy PGE VIVE Kielce i reprezentacji Polski, Arkadiusz Moryto. Kampania zorganizowana została pod patronatem honorowym Ministerstwa Sportu i Turystki.

W ramach kampanii Polska Agencja Antydopingowa, POLADA, przeprowadzi szkolenia wśród blisko 320 zawodników z 14 klubów PGNiG Superligi. Kampania obejmie również 16 000 dzieci, które będą rywalizować w 320 turniejach piłki ręcznej organizowanych w ramach projektu „Kocham ręczną” przez Fundację Orły Sportu na 160 wielofunkcyjnych obiektach sportowych „Orlik” w całej Polsce. 

W akcji bierze udział wielu fantastycznych polskich sportowców, m. in. Andrzej Wrona, Marcin Lewandowski, Tomasz Majewski, a także piłkarze ręczni, Arkadiusz Moryto z PGE VIVE Kielce i Michał Daszek z Orlen Wisły Płock.

Zdrowy i uczciwy styl życia to wartości, które wyniosłem z domu – mówi Arkadiusz Moryto – Ciężką pracą doszedłem do realizacji dziecięcych marzeń. Chciałbym przestrzec młode pokolenia sportowców przed negatywnymi skutkami stosowania dopingu zarówno dla zdrowia, jak i rozwoju kariery sportowej. Moją ambicją jest dawać przykład, że dzięki ciężkiej i uczciwej pracy na treningach, motywacji i właściwej, odpowiednio zbilansowanej diecie można dojść do sukcesu i sportowej satysfakcji. 

Integralnymi elementami przedsięwzięcia będą materiały e-learningowe oraz poradnik edukacyjny, poświęcony zagadnieniom walki z dopingiem i idei czystości w sporcie zamieszczone na stronie niedladopingu.pl. Poradnik obejmie m.in. porady ekspertów, specjalistów medycyny sportowej i suplementacji specjalistycznej, mającej na celu optymalizację kondycji psychofizycznej.

Przemysł dopingu jest niestety niezwykle innowacyjny. Trzeba robić wszystko, by intensyfikować walkę z nim. Takie kampanie i zaangażowani sportowcy również się do tego przyczyniają – mówi Minister Sportu, Witold Bańka.

Gra fair-pla, w sposób uczciwy i partnerski, to nadrzędne cele PGNiG Superligi. Postanowiliśmy zainicjować program edukacyjny by zwiększyć świadomość dopingu i narażenia się na środki dopingowe nawet w sposób nieświadomy – dodaje wiceprezes PGNiG Superligi, Piotr Należyty.

Działania w obszarze mediów społecznościowych pod hasztagiem #NIEdladopingu skupią się na zaangażowaniu 13 ambasadorów kampanii do propagowania jej głównych idei jakimi są czystość i uczciwość w sporcie, a także świadomość właściwej drogi do sukcesu. Ambasadorzy zachęcać będą do aktywnego dołączenia do kampanii poprzez stronę internetową niedladopingu.pl. Składając deklaracje o czystości w sporcie, osoby wspierające otrzymają w zamian wirtualne odznaczenie.

Inicjatorem kampanii jest jej główny Partner – PGNiG Superliga, a organizatorem Polska Agencja Antydopingowa – POLADA, przy współpracy z agencją iMEN DIGITAL. Honorowy patronat nad kampanią objęło Ministerstwo Sportu i Turystki, Polski Komitet Olimpijski, Światowa Agencja Antydopingowa (WADA – World Anti-Doping Agency) oraz Związek Piłki Ręcznej w Polsce. 

Ambasadorowie kampanii:
Jan Błachowicz, Angelika Cichocka, Michał Daszek, Joanna Jędrzejczyk, Marcin Lewandowski, Tomasz Majewski, Arkadiusz Malarz, Arkadiusz Moryto, Michał Pol, Monika Pyrek, Wojciech Włodarczyk, Andrzej Wrona oraz Luiza Złotkowska.