20.09.2008, 11:39

Twierdza Kielce

trener Bogdan Wenta mówi ...

O Chrobrym
Zespół Chrobrego preferuje grę twardą, często na granicy faulu. To bardzo solidna drużyna. Oglądałem przykładowo ich mecz z Piotrkowa Trybunalskiego i tam zwycięstwo było w ich zasięgu. Dobrą dyspozycję potwierdzili tydzień później. Nie ma co jednak się nad tym zastanawiać, trzeba przeciwstawić się tak samo twardą obroną i jeszcze lepszą grą. Zespół jest przygotowany do dobrych zawodów, cały tydzień solidnie przepracowaliśmy. Jestem optymistycznie nastawiony, nawet po meczu w Płocku.

O informacjach od Kazika i Pawła Piwko
Jak tu nie skorzystać z informacji od Kazika czy Pawła? Przede wszystkim chodzi o filozofię prowadzenia zespołu, bo obraz jaki prezentuje zespół to odzwierciedlenie myśli trenera. Od kilku lat grają podobny system, choć skład się zmienia. Dla obu chłopaków będzie to ciężki mecz, bo grają przeciwko byłemu klubowi. Może Kazik dzięki przerwie w Legnicy będzie miał łatwiej. Sam wiem po sobie, że to nie są normalne mecze. Nawet jeśli zawodnik powie, że traktuje ten mecz jak każdy inny to nie jest tak. Zawsze jest specjalna mobilizacja, chce się pokazać jak najlepiej.

O trenerze Cieślikowskim i jego domniemanej pracy w Vive
W okresie kiedy prowadzone były pierwsze rozmowy na temat pracy w Kielcach, z kadrą byliśmy w Głogowie. Wieczorem przy kawie rozmawialiśmy z trenerem Cieślikowskim i Waszkiewiczem o Kielcach. Proponowaliśmy mu by może podjął wyzwanie przyjścia do Vive. Nie ukrywajmy bowiem, że Vive i Wisła Płock to najbardziej prestiżowe adresy w Polsce. Myślę, że był realnym kandydatem do objęcia funkcji trenera Vive. Wyzwania trzeba w życiu bowiem podejmować, tak jak ja się na to zdecydowałem. Czym się kierował trener Cieślikowski że postanowił zostać w Chrobrym, to trzeba pytać jego. Choć oczywiście to też dobry klub z sukcesami na koncie.

O swoim zespole
W zespole wszyscy są zdrowi. Bartek Konitz miał małe przeciążenie ręki rzutowej, ale wszystko jest w porządku i w stu procentach bierze udział w treningach. Jeśli chodzi o Daniela Żółtaka to nie chcieliśmy ryzykować w Płocku, bo miał dwukrotnie uraz kciuka. Na niedzielę jednak nie ma problemów, po tygodniu zajeć może grać. Jest kandydatem do tego spotkania. Kamil Krieger jest znakiem zapytania, bo przez sesję musiał być na uczelni i miał mniejsze obciążenia treningowe. Trzeba zwrócić uwagę, ze zawodnicy którzy ciężko pracują muszą być doceniani.

O własnej hali
Nie ukrywajmy, że gramy we własnej hali. To jest nasz dom, to jest nasza twierdza której mamy bronić. Tutaj dwa punkty muszą zawsze zostać, czasami obojętne nawet w jakim stylu. W Kielcach to my jesteśmy "panami".

O kibicach
W tym i w każdym kolejnym meczu przyda nam się jak najgłośniejszy doping kieleckich kibiców. W Płocku była z nami duża grupa, która prezentowała się bardzo solidnie. Słyszeliśmy Was mimo tego, że była to święta wojna i hala przeciwnika. To nam pomaga, więc z góry dziękuję dla tych wszystkich ludzi ubranych na żółto. I tylko mogę powiedzieć, że liczę na więcej. Z ósmym zawodnikiem gra się łatwiej.

Spotkanie Vive Kielce - Chrobry Głogów w niedzielę o godzinie 14:55. Bilety do nabycia na półtorej godziny przed meczem w kasach hali.
Mecz pokaże na żywo Polsat Sport.

Mecz z Chrobrym Głogów:
Sektor B, E: bilet normalny: 12 zł, ulgowy 8 zł
Sektor A, C, D, F: bilet normalny: 8 zł, ulgowy 6 zł

15 minut po meczu odbędzie się konferencja prasowa- w nowej formule na środku parkietu. Na dziennikarzy czekać będą specjalne miejsca, ale dzięki nagłośnieniu konferencję będą mogli obserwować i wysłuchać wszyscy chętni.